jueves, 10 de julio de 2008

Rio Janeiro - Les faveles

Dia 3: 29.1.08

Ens vam llevar aviat, havíem qeudat amb www.favelatour.com.br per anar a visitar una favela, no sabíem segur si ens recolliríen o no, ja que tot i haver fet la reserva, ens havíen dit que ho havíem de confirmar via telèfon un cop a Rio, però ni amb el mòbil ni amb les cabines telefòniques vam aconseguir contactar amb ells, per tan, la incertesa de si podríem o no veure les faveles, la vam tenir fins l'últim moment.

Al sortir tan d'hora de l'hostel, l'esmorzar encara no estava preparat, així que pel camí ens vam parar a un supermercat a comprar algo per omplir l'estómac.

Ens feia una mica de por que la visita a les faveles fós tipus "safari", per un cantó ens motivava molt la idea de visitar-les però per l'altra ens feia cosa que no pogués semblar que els estavem observant com si fóssin a un zoo.

La visita va ser instructiva, vam eliminar molts prejudicis dels típics que a les faveles només hi ha drogues i bla bla bla... primer vam visitar la Vila Canoas, una de les que no hi ha drogues, en ella hi viu gent obrera, treballadora. Vam donar una volta a peu, pels carrers estrets i minusculs, i després vam visitar l'escola "para ti", per la qual van part dels beneficis que recapta l'empresa que ens va fer de guia (per això vam escollir aquesta i no una altra)

Després vam visitar la favela Rocinha, és la més gran de Rio i en aquesta si hi ha drogues, per tan, vam fer cas a la guia quan ens avisava que en algun carrer concret no podíem tirar fotos, perquè és on treballen els traficants.

La primera foto es de Vila Canoas i la segona de Rocinha.

Des d'aquesta favela hi ha un punt en el que es pot tirar una foto al corcovado i al pao de azucar junts... és l'únic punt de tota la ciutat que es pot... us posaríem una foto, si els ditxosos núvols ens haguéssin deixat tirar-la...

Un fet curiós, és que a la majoria de ciutats, a la part alta, viuen els rics i a la part baixa, els pobres... aquí passa al revés, les bones vistes, les tenen els pobres.

A l'acabar el tour, ens van deixar a l'hotel i vam decidir continuar les nostres visites a Rio de Janeiro, els nostres plans inicials eren visitar o el Cristo Redentor o el Pao de Azucar, però no podíem pujar-hi en un dia com avui... no haguéssim vist cap mena de bona vista per culpa dels núvols!! Per tan vam optar per creuar els dits i esperar que més tard o demà es destapés una mica.

Veient el dia que feia, vam pensar que podria estar bé visitar el jardí botànic, el noi d'alicant ens havia dit que valia la pena, però de camí es va posar a ploure, així que al arribar-hi vam pensar que seria de "genero gilipollas" visitar un jardí enmig de la pluja que estava caien, així que tot i que encara era una mica d'hora, ens vam ficar en un restaurant i vam dinar. Al sortir, la cosa estava pitjor, el que abans era pluja ara era un diluvi... aixi que resignats vam descartar la visita al jardí botànic i ens vam dirigir a l'estadi de maracaná. Bus, metro... i allà estàvem, però continuava el diluvi. Quan vam anar per entrar a visitar-lo ens van dir que en dues hores començava un partit per tan no permetíen les visites si no era amb entrada pel partit, vam estudiar la idea de quedar-nos al partit, però veient la que estava caient i lo molls que anavem, vam decidir que avui estava essent un dia pèssim i que estavem perdent el temps en mitjans de transport, així que vam tornar a l'hotel, que tot i no haver fet res en tota la tarda, eren casi les 7.

Vam decidir quedar-nos a sopar al barri de Ipanema, ja que estavem farts de busos per avui, però mentre sopavem vam rebre un missatge al mobil dels amics amb els quals havíem estat el primer dia al sambodromo, se n'anaven de festa a Lapa i volíen saber si ens apuntavem... la resposta era SI!!! menys mal! el dia s'arreglava! fins que a mig sopar la menda es va començar a trobar malament i va vomitar tot el que havia menjat durant el dia.

En definitiva, el tercer dia a Rio havia estat pèssim, es salvava per la visita de les faveles al matí que sino...