martes, 15 de julio de 2008

Fernando de Noronha V

Dia 16: 12.2.08

Avui vam matinar, a les 6 ja estavem asseguts al buggy, el motiu? anar a veure la bahia dos golphinhos, és una bahia on cada dia arriben golphinos (dofins) a passar el dia, són els anomenats golphinhos rotadores, perquè fan unes voltaretes rotatives a l'aire molt guays.

Quan vam arribar ja hi havia una mica de gent i dos treballadors del proyecto tamar, els encarregats de contar quants golphinhos entrarien a la bahia.

bahia dos golphinhos

A les 6 i 20, van començar a entrar dofins, alucinant!! en grups de molts i molts dofins, tots des del mateix costat.

La noia que els contava ens va explicar que n'havien entrat uns 350!! Calculen que per cada un que ensenya l'esquena, n'hi ha 7 sota l'aigua, així que sobre el número que conten, multipliquen per 7. Per contar-los utilitzen un aparatet d'aquells que es posen al dit i van fent click click (com el de l'anunci d'axe). Per descomptat que en aquesta bahia no està permès el bany. Més o menys dos quarts de 4 de la tarda, els dofins se'n van a passar la nit mar endins.

Després d'estar una estona veient-los vam anar a esmorzar.

Vam anar cap al port a fer plana sub, que consisteix en snorkel a remolc, t'agafes a una planxa la qual pots moure el teu gust, per enfonsar-te fins a 9 metres o tornar a la superfície o fer piruetes, etc... un barco et va estirant a tu i a 4 persones més durant una hora, en la qual, tu, la teva planxa, el teu tub i les teves ulleres esteu sols en la inmensitat del mar, genial! tortugues, barracudes, moles peixos... l'únic inconvenient és que quan baixes, has de compensar les orelles com amb el submarinisme i amb això és complicat poder-ho fer lentament... (d'això no tenim fotos... aixi que haureu de googlear)

Després d'això vam anar a praia leao, una de les poques platges que ens quedaven per coneixer, voliem fer algo d'snorkel però hi havia moltissima mala mar i ens vam agobiar una mica, així que vam sortir i ens en vam anar a dinar.

praia leao

De camí al poble, vam notar que el buggy no frenava... després va semblar que si i aaaaaaaaah!! ara ja no! cop de volant per empotrar-nos en una rotonda! Erem a 300 metres de la casa on l'haviem llogat, vam anar-hi i ens va dir que ens esperéssim 5 minuts, va tornar amb liquid de frens, li va tirar i assumpte solucionat! Vam marxar, no sense discutir amb ell que ens volia robar la gasolina que portavem de reserva, la qual duíem precisament perquè el contador no funcionava.

Com que teníen la mosca darrera la orella, no vam marxar gaire lluny sense donar un parell de voltes per veure si frenava,... i vam veure que no, així que li vam tornar, li vam pagar la part proporcional als dies que l'haviem tingut i vam marxar, a peu! Haviem de trobar-ne un fós com fós, aquella nit el necessitavem si o si! Vam estar donant voltes per totes les vilas buscant-ne un i quan ja ho donavem per impossible i estavem a punt de llogar una moto, en vam trobar un que era més barat i a sobre funcionava tot!!

Després de dinar, vam anar a la platja cacimba do padre a veure un rato de surf, avui era el dia de la final i hi havia bastant ambient, pel camí vam parar a dos surfistes que hi anaven, amb les seves planxes i el nostre buggy vermell, semblavem pijos i tot!! jajaja

Quan ens vam cansar del surf, vam decidir repetir la platja que ens havia agradat més per fer snorkel, la de bahia do sancho, i un altre cop la paraula aqui és : espectacular!! vam tenir una tortuga nedant a un pam nostre un bon rato, pops, llenguados, peixos i una pared de corall que el primer dia se'ns havia passat per alt.

Vam anar a veure la posta de sol al fuerte do boldro, el lloc famós per excelència per veure-la, ja que hi ha dos illots al mar i el sol es pon just just pel mig dels dos.

Després d'això sopar i... avui no tocava proyecto tamar... o si!! però no la xerrada habitual de cada dia... però us ho explicarem en un capitol nou... ja que se'l mereix!