domingo, 4 de enero de 2009

Suïssa - glaciar Rhone

Dia 3:

17.8.08

Després de comprovar que seguíem vius a la casa del terror, vam fer les maletes i vam marxar de l'hotel, encara no hi havia ningú a recepció... que fàcil és tenir un hotel així!

El dia tornava a ser dolentot, tot i que no tan com el primer, hi havia pluja dèbil que feia que no es pogués veure el cim de la montanya però no et molestava per poder veure altres coses. Ens vam dirigir a Meiringen per visitar la oficina de turisme, però al ser diumenge estava tancada, només obria a la tarda, així que vam anar a la garganta del riu aare, aaresclucht. El caudal és considerable, és un passeig de 40 minuts anada i 40 més de tornada, i vas veient les formes de la garganta formada per l'aigua... hi ha una passarela montada durant tot el camí, el qual desvirtua una mica el paisatge però és la única manera de poder-ho veure.

A menys d'un km es troben les cascades de rechenbachfalls, es pot pujar amb un tren que s'empina per la montanya 6CHF només anada o 9CHF anada i tornada o també es pot pujar en cotxe. Això últim no ho sabíem, així que vam agafar l'anada i la tornada ja que amb la pluja no era plan de tornar a peu.

La quantitat d'aigua que cau és espectacular, aquí Sir Arthur Conan Doyle va matar a Sherlock Holmes, a la montanya hi ha una estrelleta en el punt concret.

Des d'aquest punt es pot seguir un sender que puja fins dalt de la cascada, i aqui va ser on vam trobar la carretera i vam veure que es podia fer en cotxe, estalvian-te els diners del tren.

Quan vam baixar ja era hora de dinar i ens vam acostar a Meiringen a menys d'un km per menjar algo.

Després vam agafar la carretera que puja al Grimselpass, és un dels tres ports de montanya que hi ha prop. El dia no era el millor, però hi havíem d'anar si o si perquè teníem l'hotel a gluringen a la regió de Valais, als peus d'on s'agafa el telefèric per visitar el glaciar Aletsch el qual haguéssim visitat avui si el dia hagués sigut bo.

La carretera és de curves i bastant empinada...

A Gletsch hi ha un encreuament de carreteres, una que segueix direcció el furkapass i una altra que va direcció Fiesch. Havíem de seguir cap a Fiesch però ho vam fer direcció el furka per anar a visitar el glaciar rhone i la seva gruta de gel, aquest era el plan de demà però el vam canviar pel temps... així dempa ja depenent del temps faríem una cosa o una altra.

El glaciar és guapo... no n'haviem vist mai cap de tan aprop així que ens va agradar molt. 5CHF per poder-te acostar i veure la gruta de gel. Hi ha un petit sender de pocs metres que et porta als peus.

l'interior del glaciar....
El què és una llàstima és que hi ha fotos de fa 50 o 100 anys i veus com ha disminut bastant el seu gruix.

Al sortir vam tornar fins a Gletsch i vam agafar la carretera direcció Fiesch... al passar per Gluringen vam parar-nos a l'hotel.

Wallisser Sonne
108 CHF l'habitació doble amb bany privat.
al tenir-lo basant lliure ens van donar una habitació millor al mateix preu. Un detall de part seva.

Vam sortir de l'hotel i vam anar a visitar els poblets dels voltants, anant direcció Fiesch, on vam sopar i vam aprofitar per mirar els horaris i preus del telefèric que puja a eiggshorn i al glaciar Aletsch ja que el propietari de l'hotel ens va dir que demà faria sol.

Tot i el temps, el dia va ser ben aprofitat.