sábado, 19 de julio de 2008

Tanzania, pròleg

Feia bastant temps que teníem la il.lusió de fer un safari, però per un motiu o un altre sempre l'aplaçàvem. Però aquest any (2007) ens havíem decidit. Faríem un safari!

Vam començar amb la odissea de llegir fòrums, catàlegs... on era millor? Kenya, Tanzania, Zambia... aquest ultim ens atreia més que cap altre, super salvatge, gens explotat i molt molt verge, però això implicava que el preu estava pels núvols.

Per tan ens vam decidir per Tanzania, primer perquè està algo menys explotada que Kenya i segon perquè una de les màximes il.lusions del viatge era veure la gran migració dels nyus al serengeti, i com que la migració pel maig passa per tanzania doncs... cap a Tanzania!

Ens hagués agradat fer-ho per lliure, però per fer viatge a àfrica per lliure, fan falta molts dies, es pot fer, arribant a Arusha i allà contractar els safaris als parcs (ja que als parcs no pots entrar sense guia), el problema és que arribes a Arusha i has d'esperar uns dies que hi hagi algun 4x4 lliure o simplement haver d'esperar que s'ompli de gent perquè surti més barat.

Per tan vam anar amb agència, però vam intentar fugir d'aquelles que són grans i que l'únic que fan és ficar-te com borregos en jeeps, apretujats per aprofitar-los al màxim. Vam buscar bastant tan en agencies espanyoles com en agències tanzanes que les poguéssim contractar des d'aqui.

Ens vam decidir per planeta azul www.planetaazul.net que té oficina a barcelona, madrid i a tanzania.

El viatge va durar 9 dies, molt pocs si... però no teníem més.. de fet per un safari n'hi ha prou... tot i que hagués estat molt bé poder anar a zanzibar a fer una mica de submarinisme però... el preu es disparava bastant per tan, no ens va pas suposar un traume, jeje.

Ens vam haver de vacunar de febre groga, tifus, hepatitis B, meningitis i la profilaxis de la malaria, que son unes pastilles que t'has de prendre durant el viatge. El lariam.

Dia 1: 13.5.07

Vam volar de Barcelona a Amsterdam i d'Amsterdam a Arusha, tot correcte excepte que el vol es fa una mica pesadet. L'unic destacable del vol és la vista del volcà edna de sicilia fumejant.

Vam arribar a l'aeroport Kilimanjaro d'arusha que ja era fosc, allà ens esperaven en Haji i en Joseph, els nostres guia i conductor respectivament.

El camí a l'hotel es va fer llarg, no perquè hi estiguéssim molta estona, sino perquè ja era fosc i no hi ha faroles, tot era recte.. així que... les ganes de descobrir àfrica se't queden a dins, fins l'endemà.

Quan vam arribar a l'hotel, en Haji ens va reunir al hall per explicar-nos una mica l'itinerari i tot lo previst pels pròxims dies. Vam anar a sopar i a descansar que el pròxim dia ens llevabem bastant d'hora.