martes, 10 de febrero de 2009

Tokyo- dia 1

Dia 1. 21.5.2006

Després d'una escala a París i un vol de 12 hores amb air France, vam aterrar a l'aeroport de narita (Tokyo). Jo estava una mica com flotant, sense creure o saber molt bé que el que estava trepitjant era el meu somni des de petita. Poc a poc vaig anar creient-m'ho... al veure que els cartelles estaven amb un tipus de lletra que era incapaç de desxifrar.

Vam haver de fer una estoneta de cua a inmigració, aqui vam tenir el primer contacte amb la manera de fer dels japonesos... cues hiper-rectes i molt ordenaes, gairebé en silenci... després de passar pel control i timbrar-nos el passaport (si el viatge és menor a 90 dies i per motius turístics no és necessari visat), esn vam dirigir a la taquilla de Japan Rail (la renfe japonesa però puntual)

El Japan rail Pass consisteix en un passi de 7, 14 o 21 dies amb el que pots utilitzar qualsevol tren de la línea Japan Rail extesa per tot Japó, inclos el tren bala + la linea Yamanote que dóna la volta circular a Tokyo. Aquest passi s'ha de comprar a espanya ja que només serveis per turistes i no es ven allà. Deixo un enllaç pel que vulgui informar-se més extensament http://www.japanrail.com/JR_japanrailpass.html
Tan sols utilitzant el shinkansen (tren bala) de tokyo a kyoto i tornada ja està amortitzat el de 7 dies, que és el que vam comprar i comença a comptar des del primer dia que l'utilitzes.

Per tan el vam actualitzar al mateix aeroport per poder agafar el narita express que ens portaria a l'estació de Ueno, el barri on teníem l'hotel.

Portàvem un mapa imprès de l'hotel, en concret aquest http://www.newkoyo.com/map.html ja que els noms dels carrers són impossibles a Tokyo... es divideixen per barri, dintre del barri per districte, per zona comercial i després per número (o algo així)... en fí, un caos. Així que el millor és tenir el mapa d'on vols anar.

Només sortir de la boca del metro, vam obrir el mapa per situar-nos, però sense gairebé ni acabar-lo d'obrir es va acostar un senyor molt amable fent-nos reverencies i preguntant-nos si necessitavem ajuda... així que ens va indicar per on haviem de tirar per arribar a l'hotel.

Ens vam allotjar al New Koyo, un antic alberg de vagabunds,... baratet, 18 €per nit cada un (a tokyo!!!) http://www.newkoyo.com/index.html

La primera impressió que vam tenir de l'hotel va ser: "mare meva on ens hem fotut"... al ser un antic alberg les habitacions eren molt molt petites, per mostra:

la foto està feta des de la porta, o sigui, e lque veieu és el què hi ha! una habitació petitisima en la qual, o desplegavem el futón o obríem la maleta pero les dues coses eren inviables. Els banys eren compartits al passadís, però en general, tot i que vell i lleig, estava molt net.

(els cabells de boja són per les hores d'avió eh?? no m'ho tinguen en compte)

Eren les 10 del matí pero el jet lag i el cansament ens havien deixat morts, aixi que vam decidir tombar-nos un parell d'horetes per poder passar la resta del dia en condicions.

Ens vam aixecar a la 1 i vam sortir... el dia d'avui el vam dedicar a prendre contacte amb la vida nipona, i amb el barri de l'hotel.. així que vam anar passejant fins al parc Ueno i un mercat de la zona.

Una de les coses que ens va sorprendre de Japó, és que tot i ser un païs molt desarrollat, les botigues semblen les d'aqui fa uns 20 anys... i inclús els basars on es ven l'electronica, no es veuen gens pijos, sino més aviat caotics...