miércoles, 31 de diciembre de 2008

Suïssa - jungfraujoch

Dia 2:

16.8.08

El primer que vam fer al llevar-nos va ser mirar per la finestra, el cel estava despejat!!

Vam fer les maletes i vam marxar de l'hotel. Mentre esperàvem el telefèric que surt cada mitja hora, vam donar una volteta pel poble super-tranquil.

La boira que es veu no és més que l'aigua del dia anterior que s'evapora, ja que el cel era super blau.

Ens vam dirigir a Lauterbrunnen que és on agafaríem el tren que ens portaría a la Jungfrau.

El bitllet val 157,40 CHF però per ser espanyols ens va valer la meitat 88,90 CHF i a sobre ens van donar un tiquet regal per un aperitiu al cim de la montanya.

Vàries imatges del camí a la montanya, a la primera foto es pot veure Lauterbrunnen amb la seva cascada.

Hi ha un punt, a l'estació Klein scheidegg on s'uneixen els trens que pugen per la vall de Lauterbrunnen i els que pugen pel de Grindelwald, en aquest punt s'ha d'agafar un únic tren que passa per dins la montanya, tarda una hora i pico.

El tren vermell és el que s'enfila pel túnel.

Pel camí fa un parell de parades de 5 minuts des d'on hi ha uns miradors. Tot el trajecte des de Lauterbrunnen dura dues hores, si s'agafa a Interlaken, s'hi ha de sumar mitja horeta més.

Un cop a dalt, la vista és espectacular... les fotos no mostren la magnitud de les montanyes. Fa fred perquè fa una mica de vent però posan-te al sol s'està bé. S'ha d'anar amb compte al caminar perquè la neu està trepitjada i gelada i patina.

Es pot visitar una gruta de gel, en la qual hi ha un homenatge a la selecció espanyola guanyadora de l'eurocopa (es veu que van viure intensament tot allò aquesta gent...), a mi el futbol me la bufa, però ja que gràcies a ells em vaig estalviar bastanta pasta... doncs aqui va el meu petit homenatge.

Hi ha dos o tres restaurants per poder menjar, un es diu bollywood i és de menjar indi... ( no he vist en cap païs tan turisme hindú com a suïssa). Vam anar al bar a comprar algo per beure per acompanyar els entrepans que portàvem i ens vam enrecordar dels tiquets per la consumició que ens havien donat, així que vam tenir la cocacola i la xocolata calenta gratis, jeje.

Vam estar 3 hores i pico al cim i vam anar a buscar el tren per tornar.

Al arribar a Lauterbrunnen ens vam acostar a la cascada i vam seguir el caminet que porta just al darrera d'ella i des d'on es divisa una magnífica panoràmica del poble.

Vam anar cap a Faulensee, un poblet que està al costat del llac Thun que és on teníem l'hotel per aquesta nit.

Al arribar a la porta hi havia un cartellet que posava: "Senyor XXX lamentablement hem hagut de sortir, la seva habitació és la número 22 de la segona planta"... al costat del nostre hi havia un altre paperet per una altra senyora. Intueixo que van ser les dues uniques habitacions que van tenir plenes, estava completament buit, casi tenebrós... la nostra habitació era molt vella però neta.

Vam deixar els trastos i ens en vam anar a Interlaken per coneixer-la una mica i sopar allà. A la plaça principal hi havia moviment... hi havia uns músics apunt de tocar el corn alpí, vam pensar "mira que bé, veurem un concert".. però va resultar ser una missa... així que vam marxar al cap d'un parell de cançons.

Vam sopar a la plaça del costat i vam anar cap a l'hotel, a la casa del terror... seguia solitari, al nostre passadís no hi havia llum i l'altra parella que se suposava que havia d'omplir l'altra habitació no havia arribat (el seu paper seguia a la porta)... així que vam tancar amb clau i a dormir.

L'hotel és el "lake side lodge" de faulensee.