sábado, 27 de diciembre de 2008

Mini escapada a Suïssa

Dia 1.

15.8.08

Vam escollir suissa perquè està aprop de l'aeroport de Milan-Bergamo que és on teníem el bitllet, que vam comprar per lo econòmic del preu, ja que tan ens feia el destí i ens venia de gust alguna cosa que no fós visitar ciutats.

Vam sortir molt aviat de Girona, a les 6:40, així que a les 9 ja érem dalt del "nostre" opel astra (tot i tenir reservat un mini o similar... per suposat sempre dónen el similar), en direcció a suissa.

A la última gasolinera abans d'entrar a Suïssa, vam parar per omplir el dipòsit ja que suposavem que a suïssa seria més car i allà mateix ens van oferir la vignette obligatòria per les autopistes suisses... 40 CHF (francs suïssos) o 29,50 €... el vam comprar per comoditat tot i que després comptant, vam veure que ens haviem timat 5 €... en realitat al canvi val 25 €.

Tot i que el nord d'italia és maco, passant pel costat del lago di como, el paisatge va canviant a millor a mesura que anem entrant a suïssa... del viatge en cotxe, res especial excepte el túnel de San Gottardo, 17 km de túnel, una passada!!

Les previsions del temps es cumplíen... va començar a ploure i cada vegada amb més força... així que vam desistir de pujar per el sustenpass que era el plà inicial i vam seguir per autopista...

Al arribar a Brienz, eren la 1 i poc i ens vam parar a dinar... ja que teníem que modificar una mica la tarda per les inclemencies del temps.

Brienz és un poblet amb molt encant, situat al costat del llac amb el seu mateix nom, Brienz... vam menjar i vam donar una volteta, ràpida perquè plovia amb bastata força.

Després de dinar, vam seguir per la carretera que voreja el llac fins a Interlaken, volíem passar per la oficina de turisme per demanar informació de la zona... ja que al ploure, havíem de canviar de plans.

Ens van donar informació i ens van explicar el que ja sabíem que al ser espanyols, per pujar a jungfrau teníem un 50% de dte. Li vaig preguntar si era una tonteria pujar amb aquest temps i em va comentar que demà faria molt bo i em va ensenyar una pantalla a l'ordinador que indicava un sol enorme per demà... a mi em costava creure-ho... però si ell ho diu....

Ens vam dirigir a Lauterbrunnen i vam passar de llarg per arribar-nos a Trummelbachfalls. Vam decidir entrar tot i la pluja i l'elecció va ser molt encertada, és genial... la quantitat d'aigua que baixa per allà és dificil d'explicar inclús mostrant fotos.

11CHF l'entrada adulta.

Vista de la vall de lauterbrunnen des de les cascades

Quan vam sortir de les cascades ens vam dirigir a stechelbach, punt des d'on surt el telefèric que ens portarà a gimmelwald, un poblet sense cotxes on teníem l'allotjament. Preu del telefèric 10,20 CHF anada i tornada + 6CHF el parking de stechelberg.

La idea era fer el check-in, seguir amb el telefèric fins a Mürren i baixar a peu de Mürren al hotel, però per culpa del temps vam haver d'anular aquesta part. Al arribar a l'hotel portavem molles fins i tot les calces, així que vam dutxar-nos amb aigua ben calenta i ens vam quedar al saló de l'hotel, descansant i prenent alguna cosa... ja ens vam quedar a sopar al mateix hotel, el qual era molt acollidor.

Dades de l'hotel:
Zum Berggeist
Gimmelwald
90 CHF habitació doble amb bany privat.
Vam anar a dormir molt aviat, i ho vam fer fent apostes de si seria veritat el què havia dit el de la oficina de turisme sobre el bon temps del dia següent.