martes, 15 de julio de 2008

Salvador de Bahia.

Dia 17: 13.2.08

L'ultim matí a l'illa el vam dedicar a tornar a veure els punts qeu més ens havien agradat. Vam tornar el buggy i vam pujar al bus que ens va portar a l'aeroport en menys de 5 minuts.

A l'arribar a Salvador de Bahia, ens esperava un taxi de l'hotel, haviem pactat el preu de 60R$, però el taximetre marcava 75R$... ja pensavem que ens estava timant, quan resulta que ens va cobrar 60R$ i prou! era un pacte que tenien amb l'hotel... aixi que val la pena.

Haviem escollit l'hotel al pelourinho, www.arthemishotel.com.br ja que només passaríem una nit aqui i almenys ho teniem a prop.

Què dir de Salvador... doncs que no ens va agradar massa! No perquè no sigui maco, sino perquè tot l'encant que té es veu eclipsat per lo turistic que és... No pots fer 10 passes sense que algú t'intenti col.locar un braçalet del señor del bomfin o que t'intentin vendre un quadre o acompanyar-te per fer-te de guia.

elevador lacerda

Segurament llegireu que a Salvador és on es poden veure els ritmes africans, la capoeira al carrer, les bahianas vestides amb els vestits tipics... i si, això és cert!! però sempre amb una moneda abans i això li treu la gràcia, no disfrutem del lloc i el veiem irreal.

Segurament si ens haguéssim quedat més dies haguéssim pogut veure una altra cara de la ciutat, la no turistica, però no vam poder, per això no li donem l'esquena... si la ocasió ho requereix, li donarem una altra oportunitat a la ciutat que enamora a tanta i tanta gent.

Durant la tarda del dia 13, vam visitar la cidade baja, accedint-hi per un ascensor, el lacerda, que comunica la part alta amb la baixa... el mercado modelo (una altra turistada, tota plena de botigues de records) i una volta pel pelourinho que és el casc històric on vam sopar.

El dia 14 al aixecar-nos vam acabar de veure el pelourinho i tota la zona del casc històric i vam preparar les motxilles per un viatge llarg... aquest cop amb destí: Barcelona.