lunes, 14 de julio de 2008

Fernando de Noronha I

Dia 12: 8.2.08

Vam agafar el vol en direcció a Recife, des de Manaus. I un cop més vam flipar amb el fet de que usen els avions com si fóssin autobusos de línea. Vam fer 5 parades abans no vam arribar... una pallissa d'avió però amb una puntualitat exquisita i sense perdre maletes, un èxit.

A Recife vam agafar un avió d'hèlices que ens portaria al paradís... un paradís car, però paradís al cap i al a fi.

Per estar-se a Fernando de Noronha s'ha de pagar una ecotaxa que es va incrementant en funció dels dies que estaràs a la illa, aquests diners van a IBAMA (l'institut de medi ambient de brasil), el qual té la illa superprotegida així s'asseguren que el que va a la illa, és perquè estima la naturalesa i cuidarà l'entorn, sino ja no pagues l'ecotaxa, que puja a la xifra de 190 R$ per cap per 5 dies, només pel fet de trepitjar la illa. Tot i que ja ho sabíem, pagar aquests diners fa mal, però després t'alegres d'haver-los pagat i els pagaries amb gust un altre cop només per poder estar en un lloc on només el simple fet de ser-hi ja és un luxe. Només accedeixen a la illa 400 persones al dia, per tan si no reserves el bitllet amb molta antelació et quedes sense.

És una illa de 17 km2, en la qual hi ha 16 platges practicament verges i en la que hi ha un mon subaquàtic increíble. Hi ha una única carretera de 7 km que la creua i hi ha un bus que la recorre d'anada i tornada per 2 R$ que et para on vols... després de la carretera a les platges hi ha un bon tros a peu, a vegades per camins amb fortes pendents, per tan molta gent lloga buggys per moure's per l'illa.

Tot i coneixer l'existència del bus, al sortir de l'aeroport vam preguntar el preu d'un buggy-taxi, i com que el preu era raonable, vam carregar les motxilles i ale! a la pousada! L'haviem escollit a Vila dos Remedios, la vila més cèntrica de tota la illa, tot i que "visto lo visto"... és igual on t'allotgis, tot està molt a prop. www.pousadadelmares.com.br és de lo més econòmic que vam trobar tot i ser bastant car com tot lo de l'illa.

Vam deixar les motxilles a la pousada i ens vam dirigir a veure la vila, que és poc més que un munt de pousadas, una església, un banc, tres o quatre restaurants i dos dels tres centres de busseig de la illa. Al mateix poble a 5 minuts, hi ha una platja, la de cachorro i com que eren casi les 5 de la tarda, ens vam dirigir a ella que era l'únic que podiem fer ja a aquelles hores, ja que a les 6 es fa fosc.

praia cachorro

Vam aprofitar per anar al centre de busseig de noronha divers www.noronhadivers.com.br a reservar la inmersió que teníem pensat fer el dia següent. Vam reservar la de la tarda, ja que al haver arribat aquell mateix dia no teniem ganes de matinar i a més ens van dir que hi havia molta menys gent apuntada.

Després de sopar al restaurant flamboyant (el qual es convertiria en el nostre subministrador alimentici durant quasi tota la estada), era un restaurant de menjar al pes, agafes el plat, l'emplenes del que vulguis com si fós un buffet i te'l pesen en una bàscula, et dónen un número i quan acabes, després de rellenar-lo els cops que vulguis tornant-lo a pesar, pagues. Està molt bé... tan pels que mengen molt com pels que mengen poc...

Després de sopar ens vam dirigir a peu (uns 3 km) al proyecto Tamar (proyecto tartaruga marina), on cada dia a les 9 del vespre, feien una xerrada d'algo del medi ambient, tortugues, dofins, etc... en portuguès però s'entenia de conya. A mig camí ens va parar una furgo i ens va pujar... li vam donar 2 R$. Al acabar la xerrada la mateixa furgo s'esperava fora, el tio s'ho monta bé... pel mateix preu del bus, fa la ruta parant-se al proyecto tamar. Tots els turistes són sempre allà, ja que no hi ha gaire res més a fer a la illa.

Vam anar a prendre algo prop de la pousada i a dormir.