lunes, 14 de julio de 2008

Fernando de Noronha II

Dia 13: 9.2.08

Com que haviem anat a dormir aviat, ens vam llevar d'hora també. El nostre primer destí va ser la casa de lloguer d'aletes per fer snorkel, ens duiem les ulleres i el tub però no les aletes, ocupen massa. Ja les vam llogar pels 5 dies perquè les necessitaríem cada dia.

Ens vam dirigir a peu al porto san antonio, estava a 15 minuts caminant, l'únic port de la illa, semblava més un port pesquer d'un poblet que res més, era molt petit.

Al mateix port hi ha un barco pesquer grec enfonsat, era el nostre primer proposit, visitar-lo. S'organitzen visites guiades però es pot fer perfectament per lliure. Va estar bé, però hi havia algo de mala mar, per lo que la visibilitat era baixa. Aixi que no hi vam estar gaire estona i vam sortir.

Vam agafar el bus que ens va portar a l'altra punta de la illa (7km) a la praia sueste.

Praia Sueste

Aquesta platja està delimitada per unes boies les quals no pots sobrepassar sense guia, perquè hi ha corals creixent i tortugues i ralles i... etc... ens van indicar que de les boies a la dreta no podiem passar, ok, doncs no passarem.

Com que el matí d'avui era per fer una presa de contacte, vam decidir deixar lo del guia pel dia següent, així que vam agafar les ulleres i el tub i ens vam ficar a la zona on si es podia accedir. Amb el cap a l'aigua buscant alguna cosa interessant, vam decidir dirigir-nos fins a l'esquerra de la platja, una zona on hi havia roques i on era més probable que hi hagués algun bitxo interessant... així que nedant nedant, sense treure el cap de l'aigua, nosaltres cap allà.

Al cap de poca estona... wowwwwwwwww una ralla d'1 metre i algo de diametre! Seria la primera de moltes però aquesta ens va impressionar més, potser perquè no l'esperavem... després de fer unes quantes fotos, vam treure el cap de l'aigua per comentar el què acabavem de veure i vam sentir uns tocs de pito ... vam mirar cap a la sorra i ens els feien a nosaltres!! Quina vergonya!! Ens estaven avisant! Ens vam acostar a la vora i el noi ens va comentar que estavem en una zona protegida i que allà no es podia anar ni amb guia ni sense!! toma ya!! quin mal rato... El primer dia i ja ens estan renyant! Li vam comentar que ens havien explicat que de les boies a la dreta no podiem anar sense guia, però que ningu ens havia dit res de les boies del cantó esquerre (que la veritat és que no les haviem ni vist) Pobre noi, a sobre ens va donar les gràcies per entendre-ho tan bé... com no ho haviem d'entendre?? ja sabem que els coralls tarden molts anys a regenerar-se, som els primers que no volem que morin.

Després d'això, vam decidir abandonar la platja sueste, no perquè ens féssin fora, però no ens sentíem còmodes en una platja on hi ha més guies que persones i aquests ens acaben de renyar, jajaja.

Vam anar a dinar, tot i que era aviat però a la una es passaven a buscar els de submarinisme i voliem haver fet una mica la digestió.

Van ser bastant puntuals, ens van recollir amb una furgoneta i ens vam dirigir al porto san antonio, el mateix del matí... vam pujar el barco i vam anar a ilha do meio a fer la primera inmersió. La segona va ser a canal do rata, una zona una mica més complicada per les corrents, però molt guapa.

Un moment de ràbia? doncs quan vam tornar al barco i un grup de gent que feien un bateig van veure un banc d'uns 40 dofins! Mala sort! No tots podem veure el mateix. Vam veure tortugues, molts peixos i una morena, no està malament...

Ens van tornar a l'hotel i vam aprofitar que encara era clar per anar a fer una volta a la vila i anar a reservar una altra inmersió per demà passat.

Vam decidir buscar un buggy de lloguer, havíem vist que el necessitaríem per recórrer l'illa, ja que l'endemà mateix voliem visitar la platja atalaia, impossible de veure-la sense buggy.

Prop de l'hotel n'hi havia un, però estava fet una merda, sense seients. Vam parlar amb el propietari i ens va dir que arreglava quatre cosetes i el tenia disponible... li vam dir que ja tornariem però metnrestant vam mirar si en trobavem algun més en condicions, però no hi va haver sort... tot estava reservat! Vam voltar vila dos remedios, vila do trinta, floresta velha i res... aixi que ens vam quedar el "ferrari" verd.

Després de sopar, vam anar al prouyecto tamar, després una caipirinha a un bar animadet prop de l'hotel i a dormir.