martes, 15 de julio de 2008

Fernando de Noronha III

Dia 14: 10.2.08

La platja atalaia és una de les més protegides de tota la illa, només poden accedir a ella 100 persones al dia en torns de 25, durant 30 minuts cada grup. Per poder quebre en un dels grups has d'anar-hi una hora i mitja abans de que obrin (cada dia obren a diferent hora depenent de l'horari de la marea), per tan és important informar-se el dia abans a una pissarra que posen a praia sueste.

L'accés a praia atalaia, és per la praia sueste, que és on hi ha la porta que accedeix al camí, així que ens vam plantar a sueste a dos quarts de 9 amb el nostre ferrari verd, vam ser el tercer cotxe de la cua. No cal que et quedis allà fent cua, el buggy la fa per tu, així que mentrestant vam anar a la praia sueste a contractar un guia que ens acompanyés a la zona que el dia anterior haviem deixat pendent.

És imprescindibla anra amb guia, chaleco salvavides (així s'asseguren que flotes i no et carregues els coralls) i agafats a un flotador que el guia va conduint, així ningú se'ls descontrola.

tortuga a la praia sueste, amb el guia.

Ens va tocar un guia molt maco, que ens va prometre veure tortugues, "si no veis no pagais" ens va idr... i si, en vam veure i no una, ni dues, ni tres.... unes quantes, alguna d'elles molt molt a prop, per tan, llavors enténs lo del flotador i tota la parafernalia... estem segurs que hi hauria gent que les tocaria i tot!

Hi va haver un moment que vam pensar... "si això no és el paradís, li falta poc", teníem al voltant nostre, dues ralles, tres tortugues i un banc de peixos cirurgians blaus a no més de mig metre de nosaltres. Un espectacle!!

La visita guiada va durar una hora, i la vam pagar amb gust després d'aquella meravella.

Ja eren les deu, l'hora que teniem que anar a praia atalaia, aixi que vam tornar al buggy i ens van deixar passar, vam haver de recórrer un camí de pedres i en molt mal estat durant 3 o 4 km i vam arribar a la praia atalaia... hi havia un guardia que controlava la gent que entrava a l'aigua, et deixen 30 minuts per estar dins. Què tindria aquesta platja que la protegíssin així? fins i tot està prohibit utilitzar crema pel sol. Molt aviat ho vam comprobar.

praia atalaia amb les seves piscines naturals.

Una aigua cristalina i una quantitat de peixos increíble en unes piscines de mig metre de profunditat. Millor us ho expliquem en fotos.

Els 30 minuts van passar rapidissim i vam haver de sortir, vam poder estar una estona per la zona, fent fotos i després vam tornar amb el buggy per anar a dinar. Quin matí!!

Vam menjar i vam continuar explorant la illa, ara tocava anar a bahia do sancho, diuen que és una de les platges més maques de Brasil. S'accedeix per una escala de ferro col.locada enmig d'una esquerda natural, no apta per gent claustrofòbica.

Estavem sols, com a casi totes les platges a les que anavem, era genial. Ens vam ficar a l'aigua amb ulleres i tub i un altre cop... tortugues, ralles, peixos, etc...

accés a bahia do sancho

manta raya a la bahia do sancho

bahia do sancho

vista bahia do sancho des de dalt, al veure el penyasegat es pot apreciar perquè han fet l'escala a l'esquerda.

No hi vam pas estar molta estona, ja que per avui estavem ja una mica saturats de tan peix, així que vam tornar a pujar per l'escala estreta i vam anar a fer una "trilha" (un camí marcat) que voreja la costa deixan-te unes imatges realment espectaculars.

Vam decidir que ens quedaríem el buggy tots els dies perquè veiem que ens feia molt servei tot i que no anaven els limpies, ni els cinturons de seguretat, ni marcava l'agulla de la gasolina ni la de la velocitat, res!! però a falta de pan... buenas son tortas!!

Després d'això vam tornar a la pousada, dutxa, sopar, proyecto tamar, caipirinha i a dormir.