jueves, 27 de marzo de 2014

Sian Ka'an

Un cop arribat a Punta Allen vam llogar una barca per fer una excursió per la zona (1700pesos). L'excursió consistia en buscar tortugues, dofins, volta pel manglar, snorkel i bany a una piscina natural. Malgrat l'excursió és molt xula, pel meu gust és carissima.

Sian Ka'an era una dels llocs que consideravem imprescindibles... als nostres viatges busquem naturalesa, i els llocs menys massificats possibles.

Haviem llegit y rellegit sobre si era possible anar-hi amb un cotxe que no fós 4x4 ... i malgrat no tenir-ho del tot clar, vam acabar decidint que aniriem amb un turisme petit, ja que llogar un 4x4 pels 15 només per aquesta excursió ens implicava gairebé 300 euros més.

Sian Ka'an és una reserva de la biosfera que està prop de Tulum. Punta Allen es troba a uns 50 km de Tulum. El camí per arribar-hi està en mal estat i es pot fer pesat però es pot fer perfectament en un cotxe petit (ull! al juny del 2012)

Vam tardar 1 hora i 45 minuts des de Tulum a Punta Allen, vam passar per platges paradisíaques i vam haver de esquivar unes quantes iguanes.

Durant l'excursió en barca trobem dofins, un cocodril i una tortuga...

Carib en estat pur.... platja verge, sense gent! Sense turisme! Sense natius!! Només platja, sorra, palmeres i nosaltres!!

Quan tornem a Punta Allen anem a dinar, l'excursió ha durat quatre hores i tenim gana.... hi ha dos restaurants on tenen buffet lliure però veiem que malgrat no haver-hi gaire gent és on van els grups d'excursions organitzades... així que decidim buscar algo més local... i trobem "el taco loco", un bar on només hi ha asseguts gent de Punta allen fent la cervesa... veiem que fan ceviche i peix a la brasa i decidim dinar aquí.... ens monta la taula a l'altra banda del carrer, just davant de la platja!! Quin luxe!!

Quan acabem de dinar, tot xino xano tornem cap al cotxe i tornem cap a l'hotel... fem una paradeta a mig camí per veure uns pescadors fent la seva feina i aprofitar per estirar les cames i rematem la jornada a la piscina de l'hotel, que malgrat diuen que a partir de les 8 ja no et pots banyar, ens banyem més tard i ningú ens diu res...